Werken in en rondom Ziekenhuis Geel

Bouwwerken Ziekenhuis Geel

Ziekenhuis Geel blijft vernieuwen en investeren. Momenteel zijn er verschillende verbouwingen tegelijk aan de gang. We geven je hieronder graag meer info over onze plannen en de eventuele tijdelijke veranderingen.

Op 1 augustus 2022 startte Ziekenhuis Geel met de bouw van drie bijkomende verdiepingen bovenop de bestaande zijvleugel, die nu o.a. het revalidatiecentrum huisvest. In de nieuwbouw zal er plaats zijn voor een nieuw chirurgisch daghospitaal, een nieuw klinisch labo en ook het volledig nieuw kinderziekenhuis, genaamd Planeet Goudgeel.

De bouwwerken verlopen in verschillende fases. In deze infographic geven we je meer info.

Wegenwerken rondom Ziekenhuis Geel

De Gasthuisstraat, een belangrijke toegangsweg naar ons ziekenhuis, wordt heraangelegd. Dit heeft invloed op de bereikbaarheid van ons ziekenhuis.

Hieronder vind je een overzicht van de geplande wegenwerken:

• Voorbereidende werken: afgerond
  • Fase 1a : werken Gasthuisstraat van kruispunt Diestseweg tot kruispunt J.B. Stessenstraat van 29 april t.e.m. 7 juli (meer informatie onderaan)
  • Fase 1b: werken Gasthuisstraat van kruispunt J.B. Stessensstraat tot kruispunt Laar van 5 augustus t.e.m. 31 augustus (meer informatie volgt)
  • Fase 2: einde 2024 (meer informatie volgt)

Vanaf maandag 29 april t.e.m. zondag 7 juli vinden er wegenwerken plaats aan de Gasthuisstraat van het kruispunt Dieststeweg tot het kruispunt J.B. Stessensstraat. De Gasthuisstraat is gedurende deze periode afgesloten voor doorgaand verkeer, maar het kruispunt met de J.B. Stessensstraat blijft wel open.

Kom je met de bus naar Ziekenhuis Geel?

Opgelet: voor de lijnen 19, 32a, 329 en 510 met halte Ziekenhuis zijn er vervanghaltes voorzien. Meer info vind je op www.delijn.be of rechtstreeks op deze pagina.

Voor de lijnen 111 en 490 verandert er niets. De halte Ziekenhuis Hoofdingang blijft bediend.

Kom je met de auto naar Ziekenhuis Geel?

• Doorgaand verkeer vanuit Retie kan ons ziekenhuis probleemloos bereiken.
  • Doorgaand verkeer vanuit Geel Oost/West wordt omgeleid via Eikevelden.

Tip: klik op het onderstaande plan om het te vergroten.

Meer informatie over de geplande wegenwerken vind je ook op https://www.geel.be/gasthuisstraat