Wat neemt u mee naar het ziekenhuis?

Klaar om uw koffer voor het ziekenhuis te pakken? We geven u graag enkele praktische tips.

Voor uzelf

• Kleding, pyjama, ondergoed
  • Toiletgerief, handdoeken, washandjes
  • Gemakkelijke kleding voor de bevalling, zoals een oud t-shirt of een oude pyjama
  • Druivensuiker of een energiedrankje kan uw suiker even opkrikken tijdens de arbeid
  • Een fototoestel

Voor de baby

• Rompertjes, kruippakjes, een muts, andere kleding
  • Een omslagdoek of wikkeldoek
  • Wasgel, badolie, een kam, een borsteltje, een thermometer. In het ziekenhuis kunt u ook een verzorgingset kopen die al deze benodigdheden bevat. Een thermometer kunt u ook apart aankopen.
  • Een eerste pak pampers en vochtige doekjes krijgt u van het ziekenhuis. Als u meer nodig hebt, kunt u dit materiaal zelf meenemen of aankopen in het ziekenhuis.
  • Van het ziekenhuis krijgt u ook tien tetradoeken.

Voor uw administratie

• Uw identiteitskaart
  • Uw hospitalisatieverzekeringskaart

Het is handig om uw spullen voor de bevalling en de spullen die u nodig hebt op de materniteit in aparte koffers of tassen te stoppen. Zo hoeft u niet alles in één keer mee te nemen als u komt bevallen.