Ziekenhuis Geel zamelt €896 in op Reggae Geel voor Planeet Goudgeel, het nieuwe kinderziekenhuis

16/08/2023

Inzamelactie tijdens Reggae Geel

Op zaterdag 5 augustus was Ziekenhuis Geel met een delegatie van vrijwilligers aanwezig op Reggae Geel. Daar verkochten ze exclusieve plaktattoos ontworpen door Tijs Vanneste, de peter van Planeet Goudgeel. Daarnaast konden de jongste festivalgangers ook eendjes vissen. Er vielen geweldige prijzen te winnen, o.a. voetbaltickets van KVC Westerlo. Ook Titus, de mascotte van Planeet Goudgeel en KVC Westerlo, bracht een bezoekje aan het festival.

Met deze actie zamelden de vrijwilligers exact €896,62 in. Dit bedrag gaat integraal naar het nieuwe kinderziekenhuis. Hiermee zal Ziekenhuis Geel Planeet Goudgeel helemaal tot leven brengen in een bijzonder en uitzonderlijke interieur van het toekomstige kinderziekenhuis.

Wat is Planeet Goudgeel nu weer?

In 2022 startte Ziekenhuis Geel met de bouw van een volledig nieuw kinderziekenhuis. Dat kinderziekenhuis van de toekomst heet Planeet Goudgeel. Het is een avontuurlijke plek met grappige figuurtjes zoals de vrolijke Cheese en pechvogel Teo. Deze nieuwe belevingswereld werd speciaal voor de jongste patiënten van Ziekenhuis Geel ontwikkeld. Het centrale thema, de ruimte, is bedacht op maat van kinderen en neemt hun angsten weg tijdens het bezoek aan het ziekenhuis. Het laat hen toe om ook ‘kind’ te zijn in het ziekenhuis en geeft hen een speelse en herkenbare omgeving.

De bekende peter van Planeet Goudgeel, Tijs Vanneste, geeft je in dit filmpje graag een rondleiding doorheen dit kinderziekenhuis van de toekomst.

Dankzij jouw hulp bouwen we Planeet Goudgeel

Wil je het project ook steunen? Dat kan door een gift te doen via www.planeetgoudgeel.be. Giften vanaf €40  zijn fiscaal aftrekbaar.

Of start ook een inzamelactie ten voordele van het nieuwe kinderziekenhuis. Heb je een idee? Neem dan contact op met Ann Van Hulle, de coördinator fondsenwerving van Ziekenhuis Geel, via ann.vanhulle@ziekenhuisgeel.be