Exploitant cafetaria en winkeltje failliet verklaard

07/06/2023

Gisterenavond vernam Ziekenhuis Geel dat de exploitant van de cafetaria en het winkeltje in haar inkomhal, het bedrijf Hepa nv, failliet verklaard werd.

Het faillissement van Hepa nv zorgt ervoor dat de cafetaria en het winkeltje vanaf vandaag, 7 juni 2023, definitief gesloten zijn. Deze beslissing werd buiten de wil om van Ziekenhuis Geel genomen en was ook een complete verrassing voor het ziekenhuis. De reden voor het faillissement is niet gekend. Het bedrijf was eveneens actief in andere ziekenhuizen, o.a. ZNA en GZA. Ook daar heeft Hepa nv vanaf vandaag haar activiteiten volledig stopgezet.

Deze sluiting heeft uiteraard geen enkel effect op de voorzieningen voor gehospitaliseerde patiënten. Ziekenhuis Geel heeft een eigen keuken voor patiënten. De maaltijdverdeling naar gehospitaliseerde patiënten zal dus normaal verlopen zoals voordien. Ook de voorzieningen voor de medewerkers, de personeelscafetaria, blijft volledig operationeel. Beiden werken volledig onafhankelijk van de werking van de firma Hepa nv.

Naar aanleiding van de geplande verbouwingswerken in de inkomhal, wordt nu bekeken of deze versneld kunnen opstarten. Ook probeert Ziekenhuis Geel alternatieve voorzieningen in de inkomhal beschikbaar te maken (o.a. via automaten), evenals een nieuwe exploitant te vinden voor het winkeltje. Voor de cafetaria was al voorzien om over te stappen naar een nieuwe exploitant.

We bieden hier een overzicht van bestaande alternatieven in de buurt voor medewerkers, patiënten en hun familie, bezoekers en ook buurtbewoners.