Coronavirus: wij zoeken dringend materiaal!

18/03/2020

Jullie brengen massaal mondmaskers en ander materiaal naar ons ziekenhuis. Bedankt voor deze solidariteit tijdens de coronacrisis! Zo zijn we zeker dat onze zorgverleners niet zonder beschermingsmateriaal vallen en dat ze de broodnodige zorgen kunnen blijven verlenen.

Wil jij het ziekenhuis ook helpen? Lever dan onderstaand materiaal af in onze inkomhal of contacteer ons via gwen.vos@ziekenhuisgeel.be of  014 57 72 36.

Wij zoeken handschoenen met lange manchetten

Het gaat om: niet-steriele handschoenen met lange manchetten (minstens 25 cm lang, dus 'mouwen' die tot aan de elleboog reiken).

Wij zoeken waterafwerende schorten met lange mouwen! Het gaat om type NEN-EN 14126 (12).

Het gaat om: schorten waterafwerend - NEN-EN 14126 (12) - schort met manchetten lange mouwen (indien niet beschikbaar, dan is een halterschort een veilig alternatief, mits goede handhygiëne).

Wij zoeken Tyvek-pakken of evenwaardige overalls

Het gaat om: waterondoordringbare pakken uit één stuk, die het lichaam bedekken van voet tot en met hoofd(kap).

We zoeken katoenen naaidraad

Voor een eigen productie van chirurgische monmaskers zijn we dringend op zoek naar katoenen naaidraad. Wil jij ons ook helpen? Vanaf vrijdag 20 maart kan je bij ons doe-het-zelfpakketten ophalen en met je naaimachine aan de slag voor mondmaskers van medische kwaliteit voor onze zorgverleners. Hierover later meer!

We zoeken mondmaskers (vooral FFP3)

We zoeken specifieke types van mondmaskers. Vooral het type FFP3 is hard nodig.

• Masker chirurgisch - norm EN14683
  • Masker FFP2 - norm EN149  (niet vochtdoorlatend = type 2 R)
  • Masker FFP3 - EN 149:2001 + A1:2009  en EN 14683 (niet vochtdoorlatend = type 2 R)

Dankjewel om deze oproep zoveel mogelijk te verspreiden en dankjewel voor jullie solidariteit! Jullie steun aan onze helden in de vuurlinie is essentieel in deze strijd tegen het coronavirus.

Als we meer materiaal dan nodig ontvangen, zullen we er bezorgen aan de andere ziekenhuizen van het Ziekenhuisnetwerk Kempen (ZNK).

Wil jij het ziekenhuis helpen met materiaal in de strijd tegen het coronavirus? Breng dan schorten, naaidraad en mondmaskers naar de inkomhal van ons ziekenhuis of contacteer ons dan via gwen.vos@ziekenhuisgeel.be of  014 57 72 36.