Steun onze helden in de vuurlinie

Bedankt dat je Ziekenhuis Geel wil steunen in de strijd tegen het coronavirus! Onze zorgverleners kunnen elke hulp gebruiken. Zij staan in de vuurlinie, maar met jouw steun staan ze sterker.

Ik word vrijwilliger

Je kan je inzetten als vrijwilliger of stagiair voor ons ziekenhuis. Tijdens de coronacrisis kunnen we alle hulp gebruiken. Maar ook het hele jaar door kan je vrijwilligerswerk doen of een stage bij ons volgen.

Ja, ik word vrijwilliger

Ja, ik wil een stage doen

Ik geef materiaal

In de strijd tegen het coronavirus is het essentieel dat onze zorgverleners hun werk kunnen blijven doen en zelf niet ziek worden. Daarom hebben ze voldoende beschermingsmateriaal nodig. Jij kan ons helpen met materiaal zoals schorten, mondmaskers, handschoenen…

We zoeken:

• Niet-steriele handschoenen met lange manchetten (minstens 25 cm lang)
  • Waterafwerende schorten met lange mouwen - NEN-EN 14126 (12)
  • Tyvec-pakken of gelijkwaardige overalls: waterondoordringbare pakken uit één stuk, die het lichaam bedekken van voet tot en met hoofd(kap)
  • Katoenen naaidraad voor de eigen productie van mondmaskers en schorten
  • Mondmasker chirurgisch - norm EN14683
  • Mondmasker FFP2 - norm EN149  (niet vochtdoorlatend = type 2 R)
  • Mondmasker FFP3 - EN 149:2001 + A1:2009  en EN 14683 (niet vochtdoorlatend = type 2 R)

Heb jij zo’n materiaal en wil je het ziekenhuis helpen in de strijd tegen het coronavirus? Breng het materiaal dan naar de inkomhal van ons ziekenhuis, tussen 8u en 18u.

Heb je vragen over het schenken van materiaal? Contacteer dan Gwen van onze aankoopdienst: gwen.vos@ziekenhuisgeel.be of  014 57 72 36.

Vers voedsel en verse maaltijden

Wil je iets vers, lekker of gezond geven aan onze helden in hun strijd tegen corona? Contacteer dan onze facilitaire dienst op facilitairsecretariaat@ziekenhuisgeel.be of 014577133. Zij leiden alles in goede banen.

Je kan ook altijd meedoen met Feed The Nurses, ze geven verse maaltijden aan ziekenhuizen.

Ik doe een gift

Je kan ons financieel steunen met een gift. Het geld dat we inzamelen zullen we aanwenden om het coronavirus te bestrijden. Zo kunnen we zorgen voor psychologische begeleiding van onze medewerkers en ontspanningsvoorzieningen in een stressvolle omgeving (ontspanningsruimtes, relaxatiematrassen…). We willen ook tablets aankopen zodat geïsoleerde coronapatiënten kunnen videobellen met hun familie. De giften zullen ook gaan naar andere tools die bijdragen aan het mentale en fysieke welzijn van onze medewerkers en Covid-19-patiënten.

Ik doe een gift online

Je kan ook een gift doen op rekeningnummer BE53 0689 0926 1253 - GKCCBEBB, met als mededeling: corona

Je krijgt een fiscaal attest voor giften vanaf 40 euro.

We werken samen met Dimpnafonds vzw voor het inzamelen van giften. ​Als we meer geld inzamelen dan nodig voor de coronacrisis, zullen we dit investeren in andere belangrijke projecten van Ziekenhuis Geel.