Samenwerking met MS-Liga Vlaanderen

Sinds november 2018 werkt het Ziekenhuis Geel samen met de MS-Liga Vlaanderen in een Multidisciplinaire Raadpleging. Zo heeft de patiënt en/of zijn familie op donderdagvoormiddag de mogelijkheid om naast de normale raadpleging van de behandelende arts ook te spreken met de maatschappelijk werker van de MS-Liga.

Deze laatste ‘raadpleging’ is niet beperkt tot de patiënten van het Geelse ziekenhuis; alle Kempense MS-patiënten kunnen er terecht. De maatschappelijk werker van de Liga wil minimaal een luisterend oor zijn maar ook hulp bieden bij vragen over tewerkstelling, tegemoetkomingen, verzekeringen, etc.

Het gesprek met de sociaal werker is gratis. Voor €20 per jaar kan je overigens lid worden van de MS-liga.

De MS-Liga is een patiëntenvereniging die informatie, hulp en psychosociale begeleiding geeft aan MS-patiënten en hun familie. Daarnaast leggen ze contacten met alle betrokken openbare instanties en ministeries om aldaar de belangen van de patiënt te verdedigen. Ze staan verder in voor informatie en sensibilisering aangaande MS, bieden vorming en begeleiding aan vrijwilligers en steunen wetenschappelijk onderzoek naar MS.

De maatschappelijk werker van de Liga in ons ziekenhuis is Liesbeth. Zij is telefonisch bereikbaar van maandag tot donderdag op 0470 13 02 45. Een mailtje naar liesbeth.rijkers@ms-vlaanderen.be kan ook. Op donderdagvoormiddag vind je haar in het ziekenhuis tussen 8.30 u. en 12.30 u. Haar kantoor bevindt zich vlakbij de consultatie neurologie. Voor een gesprek op donderdagvoormiddag maak je wel best een afspraak vooraf.