Ziekenhuis Geel legt buurttuin aan

09/06/2021

Het ziekenhuis laat de groenzone voor de ingang heraanleggen. Tegen de zomer zal het er heerlijk toeven zijn op gezellige bankjes tussen de geurende bloemen.

Het gazonnetje voor Ziekenhuis Geel in de J.B. Stessensstraat ziet er al een aantal weken als één grote zandbak uit. Het ziekenhuis neemt namelijk samen met een tuinaannemer de groenzone voor haar ingang onder handen. “Het strookje gazon lag er in feite wat zielig bij”, legt CEO Jan Flament uit. “We vonden het tijd om hier meer mee te doen door het mooi in te richten met zitbanken en wandelpaadjes. Het is trouwens de bedoeling dat iedereen van de tuin gebruik kan maken. Zo willen we ook iets teruggeven aan de buurt en haar bewoners.”

De werken zijn momenteel volop aan de gang. Als alles meezit, zou tegen eind juni de aanleg van de buurttuin afgerond zijn. Het resultaat zal een gezellig tuintje zijn met een mix van strakke, betonnen zitbanken, siergrassen en bloemen. Kom dan zeker eens een kijkje nemen!