Vanaf maandag 8 mei: nieuwe regels mondmaskers

05/05/2023

Vanaf maandag 8 mei veranderen de regels in verband met de mondmaskerplicht in Ziekenhuis Geel.

Patiënten, begeleiders en bezoekers zijn enkel nog in volgende gevallen verplicht om een mondmasker te dragen in ons ziekenhuis.

• Je hebt een symptoom van een luchtweginfectie:
    • Hoesten
    • Niezen
    • Kortademigheid
    • Keelpijn
  • In het oncologisch daghospitaal, want daar zijn enkel immuun-gecompromitteerde patiënten.

Begeleiders, bezoekers en zorgverleners zijn verplicht om een mondmasker te dragen:

• Als de behandelend arts beslist dat dit nodig is bij de zorg voor een verzwakte patiënt. De patiënt zelf moet geen mondmasker dragen.

Opgelet: in bovenstaande gevallen draag je dus steeds een mondmasker. Dit is ook verplicht voor kinderen vanaf 12 jaar.

Vergat je een mondmasker mee te nemen? Vraag er dan eentje bij de verpleegkundigen.

Uiteraard MAG je nog steeds een mondmasker dragen in ons ziekenhuis, als je je daar beter bij voelt.