Spoedarts Gerry Van der Mieren: "We kunnen deze crisis aan"

10/04/2020

"Wat me nu enorm motiveert is dat ik bange gezichten van patiënten in ademnood zie omslaan naar een dankbaar gezicht wanneer we hen met onze zorgen kunnen helpen." Spoedarts Gerry Van der Mieren werkt keihard tijdens deze coronacrisis. Hij is hoopvol: "We kunnen deze crisis aan."

"In deze situatie heeft de bevolking ons, hulpverleners, meer dan ooit nodig. We werken keihard. Iedereen moet nu buiten zijn comfortzone werken, maar niemand klaagt hierover. Binnen het team van spoed voelen we dat we deze crisis aankunnen en we smijten ons volledig. Iedereen stelt zich enorm flexibel en begripvol op."

Gerry merkt dat de coronacrisis een grote impact heeft op de werking van het ziekenhuis. "Door de coronacrisis is de organisatie van spoed en van het ganse ziekenhuis veranderd. Alles is opgesplitst in COVID-19 en niet-COVID-19. We moeten veel persoonlijk beschermingsmateriaal dragen, dat vraagt meer inspanningen en aandacht. De crisis zorgt er ook voor dat we intens samenwerken met huisartsen die een eerste triage van patiënten doen in containers naast onze spoed. Ook met de collega’s die coronapatiënten opvangen op intensieve zorgen en andere afdelingen werken we heel nauw samen."

Gerry is blij om na het werk thuis te komen bij zijn gezin: "De uren dat ik vrij ben zit ik zoals iedereen bij m’n familie en hebben we meer dan ooit quality time."

Spoedarts Gerry Van der Mieren is één van de helden van Ziekenhuis Geel. Steun jij onze helden in de vuurlinie tegen het coronavirus?