Project Verslavingszorg bekroond door Koning Boudewijnstichting

25/02/2021

Het project Verslavingszorg ontving niet alleen de NIAZ-jaarprijs 2020, maar het wordt nu ook bekroond door Koning Boudewijnstichting.

Sinds 2018 slagen professionele hulpverleners van Ziekenhuis Geel, Sociaal Huis, huisartsen en vrijwillige ervaringsdragers de handen in elkaar om de problematiek van alcoholverslaving doeltreffender aan te pakken.  Met ondersteuning van de drughulpverlener en een maatschappelijk werker van het Sociaal Huis kunnen vrijwilligers snel en laagdrempelig vanuit hun eigen ervaring anderen een luisterend oor bieden en moed inpraten wanneer ze het nodig hebben. Dat is het project Verslavingszorg. Het is een initiatief van de vzw Verslavingskoepel Kempen.

Door het succes werd dit Geelse pilootproject verder uitgerold in de drie andere Kempense ziekenhuizen die deel uitmaken van Ziekenhuisnetwerk Kempen (ZNK). Hiermee ondersteunt het ZNK de uitbouw van een innovatieve, multidisciplinaire en laagdrempelige verslavingshulpverlening zonder wachtlijsten in de Kempen.

Lees het persbericht van Koning Boudewijnstichting hier