Prof. dr. Emiel Wouters voorzitter RvB Dimpna Ziekenhuis Geel

19/06/2019

Op 18 juni 2019 bekrachtigde de Algemene Vergadering van het Sint-Dimpna Ziekenhuis de aanstelling van Prof. dr. Emiel Wouters tot voorzitter van de Raad van Bestuur.

Professor Emiel Wouters (Geel, 1953) is sinds 1984 werkzaam als longarts in het Maastricht University Medical Center. Daar werd hij in 1992 hoofd van de afdeling longziekten en voorzitter van de vakgroep Pulmonologie. Als medicus heeft hij als aandachtsgebieden COPD en astma. Naast louter medische taken vervult hij verschillende bestuurlijke functies in het MUMC.  Als voorzitter van de Raad van Bestuur van CIRO+, een wereldwijd erkend expertisecentrum voor chronisch longlijden, is hij nauw betrokken bij longrevalidatie, advance care voor patiënten met ernstig longlijden en slaapstoornissen. Professor Wouters vervult verscheidene internationale bestuurlijke functies en is auteur van meer dan 750 publicaties. Verder wordt hij frequent uitgenodigd als spreker op nationale en internationale congressen.