Patiënten van Sint-Dimpna Ziekenhuis Geel kunnen rekenen op beste kwaliteit door NIAZ-kwaliteitslabel

16/11/2018

Met veel trots deelt het Sint-Dimpna Ziekenhuis Geel mee dat zij het internationaal NIAZ-kwaliteitslabel behaalde. Met dit kwaliteitslabel wordt door neutrale deskundigen bevestigd dat het ziekenhuis volgens internationale standaarden en op een kwaliteitsvolle en patiëntveilige manier zorg biedt aan haar patiënten.

Resultaat dankzij enthousiaste medewerkers en artsen

Met complimenten van de auditoren werd aan het ziekenhuis meegedeeld dat het ziekenhuis voldeed aan de gestelde normen om het NIAZ-kwaliteitslabel toe te kennen. Dit resultaat kon enkel bereikt worden door de grote betrokkenheid en het enthousiasme van de medewerkers en artsen die dagelijks klaarstaan voor de patiënt! Met dit resultaat zet het Geelse ziekenhuis haar slogan ‘wij zorgen voor u’ extra kracht bij.

Continue verbeterstrategie

Het label is geen eindpunt. Deze kwaliteitsbeoordeling is vier jaar geldig dus in 2022 wordt de kwaliteit opnieuw intensief gecontroleerd door de auditoren van het NIAZ (Nederlands Instituut voor Accreditatie in de Zorg). Ondertussen voert het ziekenhuis zelf voortdurende controles uit om het behaalde kwaliteitsniveau te blijven verhogen. Waarom? Om de zorg, de service en de ervaring van de patiënt op topniveau te houden en te laten evolueren met zijn of haar verwachtingen.