KVC Westerlo-spelers Nacer Chadli en Griffin Yow bezoeken Geelse kinderafdeling

19/10/2022

Op woensdag 19 oktober hebben voetbalspelers Nacer Chadli en Griffin Yow van KVC Westerlo een bezoek gebracht aan de kinderafdeling van Ziekenhuis Geel. Hiermee willen ze een hart onder de riem steken van de jongste patiëntjes. Tijdens de Belgische week van de patiënt, van 17 tot en met 21 oktober, legt het ziekenhuis alle patiënten extra in de watten.

De meet & greet van beide voetbalspelers kadert in een duurzaam partnerschap tussen KVC Westerlo en Ziekenhuis Geel. Het is niet de eerste keer dat spelers een bezoek brengen aan het ziekenhuis. In juli bracht de voltallige A-kern van de voetbalclub al een bezoek aan de kinderafdeling.

KVC Westerlo draagt het ziekenhuis een warm hart toe. De club heeft al meermaals zijn sociaal engagement getoond en projecten van het ziekenhuis gesteund, via de vzw Dimpnafonds. Eerst tijdens corona, dan voor de revalidatietuin en nu het nieuwe kinderziekenhuis Planeet Goudgeel, dat volop gebouwd wordt. “Voor Planeet Goudgeel zoeken we nog giften en partners, zodat we de hele belevingswereld voor kinderen tot leven kunnen wekken in het interieur van de nieuwbouw”, vertelt An Geboers, hoofdverpleegkundige van de kinderafdeling. KVC Westerlo draagt op verschillende manieren zijn steentje bij aan dit project.

Planeet Goudgeel, het nieuwe kinderziekenhuis

Planeet Goudgeel is een avontuurlijke plek in de ruimte met grappige figuurtjes zoals de vrolijke Cheese en pechvogel Teo. Deze nieuwe belevingswereld op maat van kinderen neemt hun angsten weg en geeft hen een speelse en herkenbare omgeving. Waarin ze kind kunnen zijn en hun ziekte en pijn even kunnen vergeten. Dat is niet alleen goed voor de gezondheid van het kind, maar ook voor de ouders en de zorgverleners. De huidige kinderafdeling is al ingekleed in het thema, maar in de nieuwbouw zal Planeet Goudgeel pas echt tot leven komen met onder meer interactieve beeldschermen, lichtbeleving, virtual reality en robots.