Kleine patiëntjes zijn Tractor Kerstrun en Okra dankbaar

21/05/2019

De kinderen op de kinderafdeling van Ziekenhuis Geel vervelen zich niet tijdens hun verblijf: dankzij een donatie van Tractor Kerstrun en Okra hangen er op de muren van het ziekenhuis spelletjes. Ook de tonen van Kapitein Winokio’s "Pleisterliedjes" klinken dankzij het overgedragen schatkistje van deze schenkers.

Muurspelletjes en muziek

"Waar kunnen we de kinderen blij mee maken en hun verblijf in het ziekenhuis aangenamer maken?" De vraag waar An Geboers(hoofdverpleegkundige pediatrie) en Wim Vergauwen (diensthoofd pediatrie) mee zaten nadat ze de schenking van om en bij de 1500 euro mochten ontvangen. Muurspelletjes. Niet alleen op de kinderafdeling maar ook op andere locaties waar kinderen zich al eens konden vervelen tijdens het wachten op de dokter, werden spelletjes tegen de muur gehangen: consultatie pediatrie, consultatie heelkunde, consultatie ORL, in de pediatrische box op spoed en op RX. Kyano (1 jaar) is alvast voorstander van het telraam en de kleurrijke knopjes en puzzels op ooghoogte. Kapitein Winokio zingt ondertussen op de achtergrond over dokters, pilletjes en je hartslag. Deze cd kocht de kinderafdeling al eerder aan met de gekregen centjes.

Tractor Kerstrun en Okra

Tractor Kerstrun kwam voor het tweede jaar op rij persoonlijk en met een heuse privédemonstratie van de lichtjesstoet haar donatie van 1500 euro schenken. Daarnaast maakten de leden van de organisatie eigenhandig een 30-tal kersenpitkussens voor de gehospitaliseerde kinderen. Het is te zeggen: kussentjes gevuld met graan want de geur van kersenpitten kan nogal eens vervelend zijn voor kinderen. De vereniging Okra (afdeling Meerhout-Berg) schonk de opbrengst van Kerstconcert eveneens aan onze zieke kinderen. Bedankt Tractor Kerstrun en Okra.