KempenFietst steunt patiënten met kanker

16/04/2018

Sanne Cant en Wout Van Aert meter en peter van hét fietsevenement van de Kempen

Op dinsdag 1 mei is KempenFietst, de fietsdag ten voordele van de Kempense patiënt met kanker, aan de zevende editie toe!

Op de Dag van de Arbeid organiseert KempenFietst voor de zevende maal de grote fietshappening ten voordele van kankerpatiënten. Honderden fietsliefhebbers nemen aan het evenement deel. Aansluitend schenkt de vzw elk jaar een aanzienlijk bedrag aan het goede doel. Vorig jaar werd 85.000 euro opgehaald, een record dat dit jaar ongetwijfeld wordt gebroken .

Guy Van Roey, voorzitter KempenFietst vzw: "Geld ophalen voor het goede doel blijft onze prioriteit. Het opgehaalde bedrag besteden we elk jaar voornamelijk aan comfortverhoging en psychosociale begeleiding van kankerpatiënten. Daarnaast zetten we ook in op bijscholing en vorming van studenten en zorgprofessionals. Sinds de oprichting in 2012 hebben we met KempenFietst in totaal meer dan 400.000 euro geïnvesteerd ten voordele van kankerpatiënten in de Kempense regio."

Wie zijn de goede doelen?

•  Een deel van de opbrengst gaat naar Alegria en Ispahan vzw voor hun dagelijkse werking.
  •  Voor de patiënten van de oncologische daghospitalen van de vier Kempense ziekenhuizen (AZ Turnhout, AZ Herentals, H. Hartziekenhuis Mol en Sint-Dimpna Ziekenhuis Geel) investeert KempenFietst in comfortverhoging en verwenactiviteiten.
  •  De hogeschool Thomas More krijgt ondersteuning van de vzw voor de organisatie van vormingsactiviteiten over kanker, zowel op logistiek vlak als in de vorm van het aanleveren van opleidingsmateriaal.
  •  Tenslotte gaat een deel van de schenking naar Blijde Gedachten, een initiatief dat ontstaan is in de Turnhoutse school Heilig Graf. Daar proberen leerlingen met allerhande kunstwerkjes troost te bieden aan de patiënten.

Sanne Cant en Wout Van Aert zijn trotse meter en peter.

Bekende Kempenaar Wout Van Aert voert actief promotie voor de vzw: "Ik ben blij met de vele initiatieven om kankerpatiënten te steunen, maar als rasechte Kempenaar én beroepsrenner, draag ik KempenFietst in het bijzonder een warm hart toe."

KempenFietst en Thomas More slaan handen in elkaar.

Voor het evenement slaan KempenFietst en hogeschool Thomas More de handen in elkaar. Net als vorig jaar, vindt de editie 2018 plaats op het terrein van Thomas More campus Turnhout, Blairon 800 te Turnhout. Op het programma staan volgende activiteiten:

• Familiefietstocht 12 km - start tussen 7.30 u. en 11.30 u.
  • 40 km - start tussen 7.30 u. -11.00 u.
  • 70 km - start tussen 7.30 u. -10.30 u.
  • 120 km - start tussen 7.30 u. - 09.30 u.
  • Jogging 11 km - start om 10.30 u.
  • Jogging 5 km - start om 11.00 u.

Voor de fietstochten van 70 en 120 km is een bevoorradings- en rustplaats voorzien op de campus van het Sint-Dimpna Ziekenhuis Geel. Op het terrein van Thomas More is kinderanimatie en muziek voorzien.

Voor de vermoeide beenspieren wordt gratis massage aangeboden. Drank, versnaperingen en een frituur fleuren de dag verder op.

Alle info over KempenFietst is terug te vinden op kempenfietst.be.