Heropstart Ziekenhuis Geel - info voor patiënt en bezoeker

07/05/2020

Huidige afsprakenregeling

  • Er zijn op dit moment geen vrije raadplegingen. Ook alle onderzoeken op radiologie (RX, echo, CT, NMR…) verlopen op afspraak.
  • Sinds half maart uitgestelde afspraken: wij contacteren je wanneer jouw uitgestelde afspraak, onderzoek of ingreep opnieuw kan ingepland worden. We vragen jullie om geduld te hebben en niet zelf contact op te nemen met het ziekenhuis of de dienst.
  • Afspraken die al ingepland stonden na 3 mei: hoor je niets van ons, dan gaat jouw afspraak door zoals gepland. Indien je afspraak, onderzoek of ingreep uitgesteld moet worden, contacteren wij jou ten laatste één werkdag op voorhand.
  • Nieuwe afspraken: je kan altijd snel en eenvoudig een nieuwe afspraak aanvragen via het afsprakenformulier op onze website. Je kan kiezen uit een telefonische consultatie of een consultatie in het ziekenhuis.

Wat moet je doen als je een afspraak hebt in het ziekenhuis?

  • Je komt maximum 20 minuten vóór je afspraak naar het ziekenhuis. Ben je vroeger? Dan wacht je in de wagen of buiten in het kader van de richtlijnen voor social distancing.
  • Als je een afspraak hebt kom je bij voorkeur alleen. Is dit onmogelijk? Dan laten we één begeleider toe. 
  • Bij aankomst in het ziekenhuis passeer je eerst een "triagepunt" waar je gecontroleerd wordt op mogelijke besmetting van het coronavirus. Je ontsmet je handen en je zet een mondmasker op. We bieden gratis een mondmasker aan maar je mag ook een eigen mondsmasker meebrengen als dit voldoet aan de voorschriften.
  • Heb je koorts? Contacteer dan je behandelende arts een dag voor de afspraak in het ziekenhuis. Dit kan per mail of telefoon naar het secretariaat van de desbetreffende dienst. Hier vind je een overzicht van alle medische diensten en hun contactgegevens.
  • Voor een geplande ingreep krijg je een tijdstip van opname. Je dient stipt op dit uur aanwezig te zijn in het ziekenhuis. 
  • We zorgen ervoor dat patiënten 1,5 meter afstand kunnen bewaren van elkaar, zowel in de wachtzalen als bij het onthaal. We deden infrastructurele aanpassingen en duidde aan waar je kan staan of zitten. 
  • Er zijn 5 inschrijfingskiosken voorzien op ruime afstand van elkaar. Bovendien is elke kiosk voorzien van ontsmettingsmateriaal.

Bezoekregeling vanaf 2 mei

Beperkt bezoek is opnieuw toegestaan maar bezoekers dienen zich aan richtlijnen te houden:

  • Je draagt altijd een mondmasker en bewaart de sociale afstand van 1,5 meter. Ook op de patiëntenkamer.
  • Je bezoekt de patiënt alleen en bent bij voorkeur ook de enige bezoeker. 
  • Maximaal 2 personen zijn toegestaan in de liften.
  • Je bent niet ziek en was het ook niet de afgelopen 14 dagen.
  • Op materniteit is de partner altijd toegelaten.
  • Op Pediatrie wisselen beide ouders elkaar af.
  • Je kan geen (vermoedelijke) coronapatiënt bezoeken tenzij
    • de patiënt in kritieke of palliatieve toestand is
    • de patiënt op pediatrie verblijft
  • De bezoekuren:
    • verdieping 1 en 2: van 19.30u tot 20u
    • verdieping 3 en 4: van 18.30u tot 19u
    • dienst IZ: van 19u tot 19.30u
    • verdieping 5 en SP: van 17.30u tot 18u

 

 

Wat moet je doen bij symptomen van corona (koorts, hoest, ademhalingsmoeilijkheden)? 

  • Neem telefonisch contact op met je huisarts. Ga niet naar de wachtzaal of het ziekenhuis! Ga enkel naar spoed wanneer je dringend medische hulp nodig hebt.
  • Jouw huisarts bepaalt of een consultatie nodig is en maakt indien nodig voor jou een afspraak in de tijdelijke consultatieruimte (triagepost) aan Ziekenhuis Geel. 
    • Jouw huisarts zal je de nodige richtlijnen geven. 
    • Ga niet op eigen initiatief naar de consultatieruimte aan het ziekenhuis, je kan er enkel terecht na afspraak. 
  • Indien je een ziekteattest nodig hebt, spreek je af met jouw huisdokter hoe je dit kan bekomen (per post, digitaal, laten ophalen door een gezond persoon,…). 

Wat moet je doen met wasgoed van de patiënt?

Ziekenhuis Geel voorziet sinds 17 maart een afgifte- en ophaalpunt voor was in de inkomhal van het ziekenhuis. 

  • Proper wasgoed: je kan proper wasgoed bezorgen aan onze medewerker in de cafetaria. Wij bezorgen deze zelf aan jouw familielid.
  • Vuil wasgoed: je kan navragen bij onze medewerker in de cafetaria of er vuil wasgoed klaarstaat om terug mee naar huis te nemen.

Aan de patiënt vragen we om vuil wasgoed  klaar te zetten op de kamer voor 11u. Zo kunnen we dit centraal verzamelen.