Féline zamelt 1.250 euro in met een tweede fotozoektocht

13/09/2021

Deze zomer lanceerde de 10-jarige Féline Wouters voor de tweede keer een fotozoektocht in het hartje van Geel. En het werd een succes! Ze zamelde dubbel zoveel geld in als vorig jaar. De opbrengt gaat integraal naar de kinderafdeling van Ziekenhuis Geel.

Tijdens de eerste lockdown ontdekte Féline het plezier van fotozoektochten en wandelingen. Samen met haar vader Kevin werkte ze toen zelf een zoektocht uit om geld in te zamelen voor een goed doel. Die eerste zoektocht werd al een succes, want Ziekenhuis Geel mocht vorig jaar een cheque ontvangen van 578 euro.

“We hadden heel veel leuke reacties gekregen op onze zoektocht van vorig jaar, zodat we niet getwijfeld hebben om deze zomer een nieuwe uit te stippelen”, zegt Kevin, vader van Féline. “We maakten er een mooie zoektocht uit van 3,2 km door enkele rustige woonwijken van St-Dimpna in combinatie met een aantal verborgen paadjes langs de velden en het centrum van onze parochie. Dankzij de steun van vele sponsors en lokale handelaars konden we bovendien ook heel wat mooie prijzen schenken aan onze deelnemers.”

Uiteindelijk leverde de tweede fotozoektocht dubbel zoveel geld op als vorig jaar. Féline zamelde maar liefst 1.250 euro in.

Algemeen directeur Jan Flament nam vorige week in naam van Ziekenhuis Geel de cheque in ontvangst. Op uitdrukkelijk verzoek van Féline gaat de opbrengst integraal naar de kinderafdeling. “We zijn Féline, haar familie en alle deelnemers enorm dankbaar voor alle steun. We werken momenteel aan een vernieuwingsproject van onze kinderafdeling en willen binnen vier jaar zelfs een nieuw kinderziekenhuis bouwen. Met dit geld kunnen we alvast extra speelmateriaal voor de kinderen aankopen”, zegt directeur Jan Flament.