Ziekenhuis Geel brengt 99,5% van borstkankers stipt in beeld

31/10/2019

Jaarlijks krijgen 1 miljoen vrouwen in de wereld de diagnose borstkanker. Het is dan ook de meest voorkomende kankersoort die vrouwen treft.

Ons ziekenhuis slaagt erin om bij 99,5% van de patiënten een mammografie en/of echografie uit te voeren binnen de 3 maanden vóór de borstoperatie. Hiermee scoort Ziekenhuis Geel veel hoger dan het streefcijfer van 90 % en hoort het bij de beste helft van alle Vlaamse ziekenhuizen.

In oktober schenken we extra aandacht aan dit type kanker en dus zetten we de resultaten over onze onderzoeken naar en behandelingen van borstkanker nog eens in de kijker. Surf naar de website van Zorgkwaliteit. Hier staan de resultaten met toelichting van ons ziekenhuis gepubliceerd en die kan je vergelijken met resultaten van andere ziekenhuizen.  Deze kwaliteitsmetingen werden in kaart gebracht door een samenwerking tussen de Vlaamse overheid, de Vlaamse Vereniging van Hoofdartsen, het Vlaams Patiëntenplatform, Het Vlaams Instituut voor Kwaliteit van Zorg en Zorgnet-ICURO.