40 000ste inwoner van Geel geboren in Sint-Dimpna Ziekenhuis

31/08/2018

Op woensdag 29 augustus zette de stad Geel haar 40 000ste inwoner in de bloemetjes. Omdat de ‘jubilaris’ twee maanden geleden geboren werd in het Sint-Dimpna Ziekenhuis, werd ook Jan Flament, de nieuwe CEO van het ziekenhuis, uitgenodigd. Het was voor hem een eervolle ontmoeting omdat de gevierde ook de eerste patiënt was die hij als nieuwe CEO mocht begroeten.

Bijna 40% van de baby’s die geboren worden in het Sint-Dimpna Ziekenhuis zijn Gelenaars. Toch zijn de medewerkers en de kersverse CEO apetrots dat ook Fenna Mertens in hun ziekenhuis ter wereld kwam, want de titel van 40 000ste inwoner maakt het extra speciaal.

Goede start voor de 40 000ste inwoner

De eerste acht dagen lag Fenna in de couveuse met extra zuurstof omdat ze een gaatje in haar long had. In ziekenhuisjargon: pneumothorax. Dat was een moeilijke periode voor mama Hanne en papa Jimmy. Afgezien daarvan spreken de ouders vol lof over de goede zorgen van het ziekenhuisteam.

"De medewerkers en artsen waren lief, vriendelijk en behulpzaam. Als ik nood had aan een babbel omdat ik mijn kindje niet bij me had, kon ik bij ze terecht. Zelfs toen ik uit eigen wil langer in het ziekenhuis bleef voor Fenna, kwam er elke shift iemand langs om te kijken of ik iets nodig had. Bovendien werden we goed op de hoogte gehouden over de toestand van Fenna en we mochten elk moment bij haar langsgaan. Ik wil langs deze weg graag iedereen bedanken, maar in het bijzonder dr. Kuyken en alle andere gynaecologen en kinderartsen’, vult mama Hanne aan.

"Het deed me plezier om van de ouders te horen dat ze heel tevreden waren over de zorgen die ze kregen", zei Jan Flament achteraf. "Zo hebben we er toch kunnen toe bijdragen dat Fenna alvast een goede start genomen heeft."