Urban walk - wandelen in de Geelse binnenstad voor Wereldobesitasdag

01/03/2020

Urban walk voor een gezond gewicht en welzijn

Op 1 maart organiseert Baro, de obesitaskliniek van Ziekenhuis Geel, in samenwerking met Stad Geel een urban walk langs en door gebouwen van de stad. Op 4 maart is het Wereldobesitasdag. Wij willen daarom iedereen aanmoedigen om te wandelen. Stap jij mee?

Bewegen is gezond, voor lichaam en geest. Voor iedereen, ook voor mensen die een maagverkleiningsoperatie hebben ondergaan. Wie elke dag 30 minuten actief is, heeft veel minder kans op stress, overgewicht, een te hoge bloeddruk, hart- en vaataandoeningen, diabetes type 2…

Twee wandelingen om 14u

Op zondag 1 maart starten we aan het revalidatiecentrum van Ziekenhuis Geel om 14u met twee wandelingen: een urban walk van 1,6 km en een historische wandeling van 6 km. Elke deelnemer krijgt een gratis stappenteller en drinkfles van Dopper! Inschrijven is niet nodig en deelname is volledig gratis.

Tijdens de urban walk loodsen twee enthousiaste stadsgidsen je door enkele gebouwen in de buurt van ons ziekenhuis. Voor de langere wandeling krijg je een boekje mee met een wandelkaart en uitleg, die je langs historische gebouwen in Geel leidt.

Kookdemo en getuigenissen van patiënten

Na de wandelingen, vanaf 15u30, kan je een kookdemo bijwonen van onze diëtisten over gezonde tussendoortjes. Om 16u zal onze topdokter Thierry Lafullarde meer uitleg geven over obesitas. Wat is obesitas, wat zijn de gevolgen en behandelmogelijkheden? Enkele patiënten zullen ook getuigen over hun traject bij onze obesitaskliniek en de impact van de operatie op hun leven. Het einde is voorzien om 17u.