Jouw verblijf in het ziekenhuis

Maaltijden

Het keukenteam van Ziekenhuis Geel bereidt dagelijks allerlei maaltijden met aandacht voor kwaliteit en hygiëne, smaak en presentatie. Met het oog op een spoedig herstel en gezond genieten, bieden we maaltijden aan startend vanuit de voedingsaanbevelingen, plaatselijke gewoontes en snel veranderende toekomst. Wij zetten ons volop in voor al onze patiënten, en net nog dat tikkeltje meer voor wie wat extra aandacht verdient op vlak van voeding. Het is dan ook onze missie om een goede voedingsstatus en levenskwaliteit te verzekeren voor al onze patiënten.

In ons ziekenhuis worden de maaltijden op de volgende tijdstippen opgediend:

• ontbijt: rond 8u
  • middagmaal: rond 12u
  • avondmaal: rond 17u

Het ontbijt en middagmaal is telkens een broodmaaltijd. Meer info over het aanbod vind je in de brochure 'Wat eet je vandaag?'.

De warme maaltijd wordt ’s avonds geserveerd. We werken met een systeem van twee vaste weekmenu’s: het blauwe menu en het gele menu.

Het blauwe weekmenu serveren we in de oneven weken van het kalenderjaar. Voor 2024 vind je hier een overzicht van de weeknummers.

Het gele weekmenu serveren we in de even weken van het kalenderjaar. Voor 2024 vind je hier een overzicht van de weeknummers.

Iemand die waakt bij een patiënt, kan ook een maaltijd bestellen. Hetzelfde geldt voor partners van patiënten op de materniteit. Daarvoor wordt een klein bedrag per maaltijd aangerekend.

Dieetvoeding

Het is mogelijk dat je in het kader van jouw behandeling een dieet moet volgen. De behandelende arts overlegt daarover met de diëtiste van ons ziekenhuis. Zij komt bij jou langs om jou meer uitleg te geven over het nut en de werking van jouw dieet. Als je al een dieet volgde vóór jouw opname, meld je dit aan de verpleegkundige of aan de behandelende arts. Dan kan de diëtiste daarmee rekening houden.

Verzorging

Meestal vinden de medische verzorging, het toedienen van medicatie en het bezoek van de arts in de voormiddag plaats. Om jouw ziekenhuisverblijf zo kort mogelijk te houden, worden sommige onderzoeken of behandelingen ook in de namiddag uitgevoerd. Daarom is het belangrijk dat wij steeds weten waar je bent. Als je tijdelijk de afdeling verlaat, geef je dit door aan een verpleegkundige.

Radio en televisie

Elke kamer is uitgerust met radio en televisie. Als je op een tweepersoonskamer verblijft, vragen wij jou bij het gebruik van radio en televisie de rust van de andere patiënt te respecteren.

Wifi

In het ziekenhuis is gratis wifi ter beschikking. Om er gebruik van te maken, vraag je een toegangscode aan een van onze verpleegkundigen.

Telefoon

Je kan ook een telefoontoestel op de kamer aanvragen. Het toestel werkt met een persoonlijke code die je goed moet bewaren om misbruik te voorkomen. Verwittig meteen de opnamedienst als je jouw code verliest.

Alleen uitgaande gesprekken worden via de ziekenhuisfactuur aangerekend tegen het tarief dat op jouw opnameformulier wordt vermeld. Wees voorzichtig: gesprekskosten naar mobiele of buitenlandse nummers kunnen hoog oplopen.

Post

De opnamedienst verdeelt elke morgen de inkomende post. Uitgaande post kan je steeds afgeven aan de verpleegkundigen.

De Lobby

Wil je iets eten of drinken? Dan verwelkomen we je graag in de Lobby in onze inkomhal. Hier vind je een ruim assortiment aan kleine versnaperingen, verse salades, frisdranken en koude maaltijden. De Lobby is een zelfbedieningsformule. Dit betekent dat je zelf je keuze maakt en daarna afrekent aan de self-scan kassa. Heb je nog wat hulp nodig bij het afrekenen? Onze vrijwilligers bieden je wat graag een helpende hand.

Liever een warme drank? Voor een lekkere tas koffie of een schuimende cappuccino kan je terecht aan de Starbucks® koffiecorner. Die bevindt zich ook in de Lobby, vlak naast de self-scan kassa.

Maar de Lobby is er ook voor onze bezoekers of patiënten die gewoon even hun mails willen bekijken, rustig een boek willen lezen of een babbeltje willen slaan met een van onze vrijwilligers. Wees welkom in de Lobby!

Winkeltje

Naast de Lobby vind je een winkeltje waar je dagbladen, tijdschriften en andere lectuur kan kopen. Je vind er ook bloemen, kleine geschenken en toiletartikelen.

Het winkeltje van Ziekenhuis Geel is op weekdagen geopend van 9u tot 19u en in het weekend van 11u tot 19u.

Pedicure en kapster

Via de verpleegkundige kan je een beroep doen op de kapster of de pedicure. De kosten hiervoor kan je vooraf opvragen. Ze worden via de ziekenhuisfactuur aangerekend.